Tag: Fit girl

geplaatst in: Gezondheid | 2

Gespot bij en ontwikkeld door de sportieve en prachtig afgetrainde Vlaamse Evi, een tag over fit girls. Eentje waar ik me, nu ik sporten écht leuk vind, wel aan durf te wagen. Lees je mee hoe mijn schema eruit ziet, wat mijn cheatmaaltijd is en welke blunders ik ben begaan in de sportschool?

  • Hoe ziet je sportschema eruit?

Ik sport, zoals je bijvoorbeeld hier kunt lezen, niet in een gewone sportschool maar in een vrouwensportschool. Ik doe Curves. Een 30-minuten full body work-out in een circuit. Elke keer hetzelfde dus. Nou ja, ongeveer dan. De apparaten zijn hetzelfde, maar op de plankjes tussendoor wissel ik af. De ene keer 30 seconden lunges, iets met een kettlebell, dumbells en de andere keer squats, deadlifts, boksen, joggen of springen. Tot slot doe ik (bijna) altijd na het circuit een minuut of tien verschillende buikspieroefeningen. Mijn sportschema is dus, alle drie de dagen dat ik sport, nagenoeg hetzelfde. Saai? Misschien, maar voor mij werkt het en zolang ik resultaat boek neem ik het ‘saaie’ graag voor lief.

  • Wat is jouw trainingsdoel? (bijv. 10km lopen, 50kg deathliften, 100x squatten)

Heel saai, maar ik sport nog steeds vooral voor mijn figuur. Om het strakker te krijgen, slanker. Een specifiek trainingsdoel heb ik dus niet, hoewel ik een tijdje terug wel gemakkelijk 3 minuten kon planken en dat inmiddels heb verwaarloosd. Mooi moment om dat weer op te pakken. Mijn doel is dus om (weer) 3 minuten te planken.

  • Train je liever individueel of in groep?

Individueel! Ik houd niet van groepslessen, omdat ik moeite heb om na te doen wat een ander doet. Als iedereen naar links gaat, ga ik naar rechts en andersom. Of wat denk je van: “En dan nu je rechterarm op je linkerbeen?” Op dat moment sta ik onwijs te zoeken naar de juiste arm en het juiste been, waarna iedereen alweer tien stappen verder is als ik de beweging eindelijk onder de knie heb. Wat ik wel fijn vind is gezamenlijk sporten, andere mensen om je heen ook zien zweten, door zien zetten. Dat motiveert enorm!

  • Wat is jouw favoriete work-out song?

In onze sportschool worden allerlei ritmische playlists gedraaid, werkt prima. Het liefst heb ik enorm uptempo, omdat ik dan beter vol kan houden ofzo. Als ik thuis wat oefeningen doe zet ik bijvoorbeeld hardstyle aan, terwijl ik dat in het dagelijks leven al jaren niet meer kan waarderen.

  • Aan welke oefening heb je écht een bloedhekel?

Lunges en squats, omdat de boel na een paar keer verzuurd en het dan van de een op andere beweging enorm zwaar wordt. En dan dus volhouden. I hate it, I love it!

  • Welke oefening vind je juist fijn?

Alles waarbij in mijn onderste buikspieren extra aan span, omdat dat mijn probleemzone is en ik het dus extra fijn vind om die spieren aan het werk te zetten.

  • Wat was jouw grootste akward moment in de gym?

Blunders en ik gaan gelukkig niet zo goed samen, ik heb dus ook geen enkele leuke anekdote die ik hier kan plaatsen.

Lees ook:  Energiek, fitter, happy #4

Mijnlevenalsmama | Sportoutfit

  • Wat is jouw favoriete sportoutfit?

Een strakke driekwart legging met een tanktop. Om de simpele reden dat ik het met een lange broek of met een shirtje met gedekte schouders het al snel veel te warm heb.

  • Wat is jouw favoriet healthy breakfast?

Een schaaltje magere kwark met frambozen uit de diepvries, een handje havervlokken, paar gebroken walnoten, veel kaneel en een scheutje honing. Mmmmm! Het is dat afwisseling zo belangrijk is voor je stofwisseling, want het liefst eet ik dit elke ochtend.

  • Wat is jouw ultieme cheat maaltijd?

Toch wel pasta, patatjes of een pizza. Die laatste het liefst zelfgemaakt, die eerste met veel kaas en die middeltjes met een lekkere snack erbij. Of is kaasfondue met een berg wit stokbrood nog meer cheaten? 😉

2 Responses

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.