Mama is fit #10

geplaatst in: Sport | 3

Mama was even niet zo fit de afgelopen weken en eerlijk? Ik had er alle reden toe. Maar goed, de draad moet opgepakt worden. Mijn lichaam heeft gezond eten nodig, mijn vetpercentage was zo lekker aan het dalen en mijn spiermassa wil ik vergroten. Dus sinds deze week ga ik er weer tegenaan. Gelukkig kan mijn lichaam inmiddels tegen een stootje (lees: niet sporten en ongezonder eten) en zijn mijn cijfers (gewicht, vet, spieren en centimeters) nagenoeg hetzelfde gebleven, dat scheelt.

De draad weer oppakken

Een zin die ik dacht nooit te hoeven typen, ‘de draad weer oppakken’. Ik die zo lekker in de flow zat qua voeding en (minimaal) drie keer per week sporten. Die zelfs tijdens de feestdagen maat wist te houden. Ik moet de draad weer oppakken. Drie weken lang heb ik niet gesport, geen menu’s gevolgd en niet streng voor mezelf geweest qua zondigen. De omstandigheden waren er gewoon even niet naar, maar nu ik de touwtjes weer aan wil trekken merk ik pas hoe moeilijk dat is. De draad weer oppakken.

Dit blogje komt op woensdag online, terwijl ik dit typ is het zaterdagochtend. Ik heb het voornemen zo te gaan sporten. Of nee: ik ga zo sporten. Huppetee, de draad weer oppakken! Maar ik zie er als een berg tegenop, want veel liever zou ik lang gaan douchen, spelen met de meisjes, luxe broodjes (met nadruk op meervoud) eten voor de lunch en vanmiddag een fles wijn en zak chips open trekken. Ik doe het niet. Ik pak de draad weer op: vandaag sporten, maandag sporten, woensdag sporten en mijn Curves Complete menu’s 100% volgen. Ik kan dat! Net als jij!

Lees ook:  Mama is fit #7
Niet zo fit dus

De oplettende lezer heeft vast en zeker gemerkt dat twee weken terug geen fitte update online is gekomen. Wat viel er te schrijven? Ik sportte immers niet en zoals hierboven al staat zondigde ik volop. Maar nu niet meer. Hoe moeilijk de draad oppakken soms ook is, de enige oplossing is het doen. Die slogan van Nike ‘Just do it’ is zo gek nog niet 🙂

Dankzij Curves Complete heb ik houvast in de vorm van een weekmenu. Mijn ontbijt, lunch, diner en tussendoortjes staan per dag op papier. Ideaal! Vaak kijk ik de avond te voren wat ik de volgende dag mag eten en zodra ik trek krijg kijk ik naar mijn volgende maaltijd of tussendoortje en ga me daarop verheugen. Voordat ik de Complete menu’s had schreef ik de avond te voren vaak op wat ik de volgende dag ging eten. Dit geeft houvast en voorkomt dat je tussendoor gaat snaaien. Echt, probeer het maar!

Het zal ditmaal, na een paar weken zondigen, zwaar zijn in het begin. De flow van het sporten weer vinden, mijn lichaam ‘ontsuikeren’, het kost een paar dagen. Maar dat maakt niet uit, want de draad ligt er al en oppakken kan iedereen!

Dit blogje is geschreven in samenwerking met Curves. Ik zal de komende maanden om de week een blog schrijven over mijn sportavontuur in combinatie met Curves Complete, waardoor ik mij door de juiste voeding naast het sporten hopelijk nog fitter ga voelen en de laatste zwangerschapskilo’s (of stiekem nog meer) gedag kan zeggen.

3 Antwoorden

  1. Succes! Alle begin is weer lastig, maar als je doorzet kom je er wel! X

  2. Goed van je dat je de draad weer oppakt!

  3. Succes met het weer oppakken! Ik ben op het moment ook niet fit, alle zin om te sporten is weg, en de emotionele eter/thuiszitter is naar boven gekomen in mij op het moment. Hopelijk vanaf volgende week weer wat rust en dan ga ook ik de draad weer oppakken.

Laat een reactie achter