Mama is fit #11

geplaatst in: Sport | 0

Twee weken geleden ging ik met de spreekwoordelijke billen bloot en gaf aan al bijna drie weken niet meer te hebben gesport. Ik liet de touwtjes vieren. En helaas, dat werd me tijdens het wegen en meten vorige week weer pijnlijk duidelijk. Mijn vet- en spiermassa was goddank nagenoeg gelijk gebleven, mijn gewicht schommelt altijd wat, maar stond nu toch echt op de bovengrens en ook de centimeters lieten overal een halve of hele centimeter meer zien. Niet spannend, want het zijn geen grote cijfers en snel te herstellen door de touwtjes weer aan te trekken, maar ik vond het wel demotiverend om die cijfers te zien. Bah!

Powerweek

Sinds een paar maanden heeft onze Curves-vestiging elke eerste week van de maand Powerweek. Onwijs leuk en intensief. Eén van de tegenargumenten om te sporten met Curves is vaak dat het altijd hetzelfde is. Dat is waar, want het circuit is altijd hetzelfde. Of nou ja, de apparaten in ieder geval. De volgorde verandert (op mijn vestiging) vaak genoeg.Met de Powerweek wordt op dit argument ingespeeld en heb je dus eens per maand een totaal ander circuit en nieuwe inspiratie qua oefeningen op het plankje.

Mijnlevenalsmama | Curves
Jeej, ik heb 100x gesport de afgelopen tijd! Dat klinkt weinig vind ik, maar gedeeld door 9,5 maand is dat toch gemiddeld 2,5 keer per week (tijdens vakantie en ziekte sportte ik natuurlijk niet).

Afgelopen week was het weer zover. In plaats van 30 seconden per apparaat moet je 50 seconden vol maken en dan zijn de squats opeens een stuk zwaarder, zéker als je die direct na een deadlift doet of net de zijwaartse plank 50 seconden beide kanten op hebt gedaan. Ik houd ervan, die variatie en jezelf nét iets meer uit kunnen dagen tijdens de Powerweek.

Lees ook:  Mama is fit #10
Eten: 25/75, maar het komt goed!

Die touwtjes laten hangen zit hem vooral in het eten bij mij. Ik begin vol goede moed met mijn dagmenu, maar halverwege de middag zwicht ik voor iets extra’s. Mijn hoofd denkt de hele dag alleen maar aan eten. Bizar, want ik had dat nooit zo erg en zéker het afgelopen halfjaar niet meer. Maar goed, het is zoals het is. En ik wéét dat ik het alleen kan doorbreken door er iets aan te doen, door sterk te zijn. Vol te houden.

In een eerdere fitte mama update schreef ik al dat ik weet dat ik moeier en futlozer word door slecht eten. Dat het maar heel even lijkt te werken hier en daar wat extra’s te eten, met name ongezond eten met suiker erin, en ik me vervolgens weer net zo suf en hongerig voel als ervoor. Maar ja, soms is het verlangen sterker dan het verstand! Afijn, ik zit alweer op 25/75 qua menu volgen en smokkelen, dus dat is al een stuk beter dan de 30/70 waar ik de vorige keer over schreef. Ik kom er wel (weer)!

Dit blogje is geschreven in samenwerking met Curves. Ik zal de komende maanden om de week een blog schrijven over mijn sportavontuur in combinatie met Curves Complete, waardoor ik mij door de juiste voeding naast het sporten hopelijk nog fitter ga voelen en de laatste zwangerschapskilo’s (of stiekem nog meer) gedag kan zeggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.