Mama is fit #12

geplaatst in: Sport | 1

Het heeft wat tijd gekost. Bijna 2 maanden om precies te zijn, maar ik heb de boel weer op de rails. Overigens hebben die 2 maanden mij lichamelijk niets ‘gekost’. Ook niets opgeleverd trouwens, maar het is een fijne gedachte dat ik dit gewicht en deze vet- en spiermassa kan behouden, ondanks ongezonder eten. Het sporten volhouden gaat prima, dat eten – daar zit het hem in (zoals je hier al kon lezen).

De goede richting weer gevonden

Na twee weken lang maar half-half de goede weg te volgen (door de weeks prima, in het weekend weer snoepen), ging vorige week de knop weer om. Ik wil gewoon √©cht graag nog een paar kilo kwijt. En vooral mijn vet nog wat omlaag krijgen. Het hoeven geen grote cijfers te zijn, want hoewel ik soms denk: ik ga met een personal trainer aan de slag en wil megastrak worden, overheerst het gevoel dat het goed is zoals het is. Dat ik tevreden ben met hoe ik eruit zie en dat ik veel te dol op lekker eten ben. Ik mis de fitmomdiscipline. Wie weet ik de toekomst ūüėČ

Eindelijk lukt het me de menu’s weer te volgen, van maaltijd naar maaltijd te denken en met te verheugen op mijn volgende tussendoortje als de hagelslag of kaascroissants naar me roepen. Op naar min 2 kilo. Om te beginnen, want het liefst wil ik nog altijd naar 62,5 en een vetpercentage van 30% in plaats van de huidige 66,5 en 34% vet.

Mijnlevenalsmama | Sporttas
Mijn sporttas van de Hema, groot genoeg voor mijn schoenen – sportbroek en top heb ik altijd al aan namelijk.
Meer eiwitten, minder koolhydraten

Mijn valkuil qua eten is absoluut de drang naar koolhydraten. Als ik eenmaal een salade voor me heb staan met een bonk tonijn, avocado, noten, vegastukjes of gekookte eitjes smul ik ervan. Maar vooraf snack ik naar koolhydraten. Naar broodjes met kaas, knackebrood met divers beleg. Naar iets om te kauwen. Ik denk dat het komt omdat ik eigenlijk al jaren te veel en te vaak eet. In tegenstelling tot vele anderen trouwens: te weinig eten is een meer voorkomende valkuil van mensen die het niet lukt om af te vallen. Dit artikel legt de samenhang tussen glucose (suiker), koolhydraten en de eeuwige trek heel goed uit. Interessant om te lezen!

Lees ook:  Mama is fit #11

Inmiddels gaat het goed, volg ik de menu’s weer trouw en eet ik dus weer voldoende eiwitten en een stuk minder koolhydraten. Gisteren kon ik niet sporten en dus niet wegen en meten, maar ik heb goede hoop dat er volgende week dinsdag weer wat veranderd is in de kilo’s, centimeters en hopelijk vooral met mijn vetpercentage. Keep you posted!

Dit blogje is geschreven in samenwerking met Curves. Ik zal de komende maanden om de week een blog schrijven over mijn sportavontuur in combinatie met Curves Complete, waardoor ik mij door de juiste voeding naast het sporten hopelijk nog fitter ga voelen en de laatste zwangerschapskilo’s (of stiekem nog meer) gedag kan zeggen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.