Mama wordt fitter, nieuwe uitdaging

geplaatst in: Sport | 7

Een maand geleden schreef ik in mijn Curves-update over mijn twijfels, een paar dagen erna heb ik de knoop doorgehakt. Mijn twijfels op papier zetten en ons weekendje weg hielpen me een beslissing te maken: ik wilde iets anders. Onbewust was dat dus mijn laatste Curves-update. Tijd voor een nieuwe uitdaging!

Wat ik in het afgelopen jaar geleerd heb

Toen ik in maart 2015 begon met sporten merkte ik al snel dat het echt waar is wat ‘ze’ zeggen: van sporten krijg je energie. Ergens wist ik dit wel, ik heb immers jarenlang met Joost gefitnest en dit deden we echt niet alleen om in ruil daarvoor extra kcal te kunnen eten. We voelden ons hier fijner door. Maar ja, dan word je mama, je leven aanzienlijk drukker en dan lijkt sporten zo’n moetje. Een noodzakelijk kwaad. Curves leerde mij dat sporten energie geeft, dat het heerlijk is om me-time in de sportschool te spenderen. Curves leerde mij ook wat ik eigenlijk al wist. Namelijk dat ik veel te veel at. Jarenlang zwangeren of borstvoeden had ervoor gezorgd dat mijn lichaam onwijs gewend was aan veel eten. Grote porties, geen vaste eettijden – de hele dag ‘grazen’. Het kostte een paar weken om te leren minder te eten, maar het was het waard. Ik heb mijn vaste eetmomenten, eet veel en veel bewuster én geniet meer van mijn cheats. Of eigenlijk: geniet echt, bewust!

Mijnlevenalsmama | Tussendoortje

Zoals ik in mijn laatste fitte mama update al schreef twijfelde ik of ik meer wilde. Of ik het op zou kunnen brengen veel meer krachttraining te gaan doen. Meer uur in een sportschool te spenderen en mijn voeding weer (enorm) aan banden zou kunnen leggen om vet te verbranden en spiermassa op te bouwen …

Lees ook:  Mama is fit #2

Mijnlevenalsmama | Bodyfit

Spannend, maar wauw!

I dit it! En na bijna 3 weken sporten en mijn spieren gericht met #legday #biceps #triceps en #schouders enzo aan het werk te zetten weet ik dat dit de juiste keuze is geweest. Ik voel me enorm energiek en zit (weer) heerlijk in mijn vel. Mentaal vooral, dat fysieke heeft (natuurlijk!) wat meer tijd nodig.

Ik vond het onwijs spannend de eerste keer. De intake, mijn trainingsschema maken, de apparaten goed instellen en met dumbells rondzeulen. Zou ik niet onwijs af gaan? Was niet iedereen al retestrak daar? Het viel me alles mee, ik zit echt bij een onwijs leuke sportschool en doe lekker mijn eigen ding, zonder dat ik af ga 😉

Mijnlevenalsmama | Strakker
Doel: muffintop weg en strakkere lijnen – keep u posted!

Ik eet momenteel volgens een op maat gemaakt voedingsschema waarbij ik ongeveer 60% eiwitten eet en koolhydraten doseer tot twee kleine maaltijden per dag. Het was even wennen, maar inmiddels mis ik mijn geliefde kwark ’s ochtends niet meer (die eet ik namelijk lekker ’s avonds nu) en kan ik prima variëren met mijn eitjes. Het schema is tijdelijk, om mijn lichaam een kickstart te geven en toen ik afgelopen week voor de spiegel stond na mijn work-out was ik al meer dan tevreden. Broeken beginnen weer losser te zitten, mijn buik oog strakker. Ik word fitter, ik ben blij! En trots op mezelf, dat ook 🙂

7 Responses

  1. Meike

    Goed bezig! Meer kan ik niet zeggen. ik hoop dat ik ook snel de knop om kan zetten om weer te sporten. Jouw verhaal motiveert wel. ik wil ook meer energie!

  2. Vivienne

    Je ziet er strak uit! Goed bezig! Ik ben wel nieuwsgierig waarom je je kwark niet s ochtends eet en wat je dan in de plaats eet? Eieren? Want beide is eiwitten?

  3. Marijke

    Wat goed zeg! Fijn dat je zo lekker in je vel zit, nu al. Ben benieuwd naar je volgende updates!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.