Cheatday!

geplaatst in: Gezondheid, Sport | 4

Gezond eten is belangrijk als je slanker en strakker wilt worden. Dat weet iedereen. En ik kan natuurlijk wel doen alsof het mij gemakkelijk af gaat, maar dan zou ik liegen 😉 Gelukkig heb ik een manier gevonden om mijn lekkere trek in het gareel te houden. Vandaag deel ik alles over mijn cheatday met je, lees je mee?

Dromen over lekker eten

Er zijn periodes dat ik droom van bakken bolognese chips, koffie met slagroom, schaaltjes ijs en repen Tony’s. Dat ik snak naar wijn, moeite heb de blokjes kaas te negeren en minimaal 4x per dag verzucht dat ik écht enorm veel trek heb ik patatjes, dat we vanavond iets lekkers moeten gaan eten en dat ik NU langs het tankstation rijdt voor chocolade. Meestal doe ik het niet. Meestal ja, ik ben immers ook maar een mens 😉

Mijnlevenalsmama | Cheatday

Plan je lekkers: cheatday

Elke dag een koekje, cappuccino, jezelf een bord pasta gunnen twee keer per week of in je lunchpauze standaard een croissantje of bolletje met oude volvette kaas eten is niet verstandig als je je vetpercentage omlaag wilt brengen. Jezelf alles ontzeggen evenmin. Wat voor ons erg goed werkt is het lekkers te plannen. Cheatday!

Ik typ dit blogje tijdens lunchtijd. Mijn bordje met sperziebonen, paprika, een gekookt eitje en vegetarische stukjes voor me, een glas water ernaast en ik typ onder andere over croissants. Ik kan dat. Nu. Ik weet namelijk dat ik gisteren heerlijk buiten de deur heb geluncht met een wijntje (of twee …) en dat ik over 2 dagen vrienden te eten krijg en we dan weer wat lekkers eten en een wijntje drinken. Dit betekent dat ik nu geniet van mijn boontjes enzo. Dit WIL ik nu eten omdat het goed is voor mijn lichaam. Omdat croissantjes niets oplossen en omdat ik weet dat ik daar achteraf enorm van baal als ik in de spiegel kijk 😉

Lees ook:  Mama is fit #1
Kies bewust

Een cheatday houdt (helaas) niet in dat je de hele dag kunt eten wat je wilt. Maar het betekent in mijn geval wél dat ik een lekkere cappuccino neem, lunch met mijn geliefde broodje oude kaas of een avondje uit of thuis plan met wat lekkers en natuurlijk een groot glas rode wijn. De uitspraak: “One good meal won’t make you skinny, just like one bad meal won’t make you fat.” klopt als een bus. Van twee weken gezonder eten val je niet blijvend af, zoals je van eens in de week gematigd zondigen niet opeens weer zwaarder wordt. Kies bewust.

Je ziet het hierboven al: ik houd een lijstje voor mijn cheatdays bij. Klinkt misschien superstom, maar het werkt wél. Herkenbaar, de ene dag heb je zin in een zak bruine M&M’s, een moment later moet het de gele variant zijn en nog weer een dag later snak je naar iets zouts en kunnen de M&M’s je gestolen worden? Zoute drop, zoute drop, chips, popcorn … Mijn trek loopt enorm uiteen, dus ALLES waar ik écht zin in heb schrijf ik op. Aan het eind van de week mag ik 3 dingen kiezen. Die neem ik. Op mijn cheatday dus 🙂

Kende je dit concept al of lijkt het je wel een goede om uit te proberen? Ik ben benieuwd!

4 Antwoorden

  1. Ga ik ook eens doen! Ben benieuwd!

  2. ja, moet kunnen! Anders hou je het niet uit!

  3. Herkenbaar! Ik merkte altijd rond 11 uur en 4 uur zo’n slechteeetdip! Nu vind ik het heerlijk als ik een wijntje neem en geniet er ook veel meer van als voorheen! Van de week zo’n kleine dikke Verkade gekocht.. voor op vakantie. Ik vind het heel fijn dat ik nu dus de verleiding kan weerstaan omdat ik weet dat ik hem toch wel op ga knagen, alleen niet nu! Iets met zelfbeheersing!

    • Vind ik echt knap! Ik weet niet of ik chocolade in huis zou kunnen weerstaan, maar ervoor naar de supermarkt rijden kan ik inmiddels wel weerstaan 😉 Dat gevoel dat ik het ZO graag wil ebt weg omdat ik weet dat ik het later neem.

Laat een reactie achter