Energiek, fitter, happy #11

geplaatst in: Sport | 2

Herpakken en doorgaan is het thema van vandaag. Want na maandenlang een berg aan motivatie met heel soms een piepklein beetje tegenzin om te gaan sporten, hebben buikgriep en een drukke periode op mijn werk gezorgd voor een dipje. Of dip – net hoe je het wilt noemen 😉 Tijd om mezelf te herpakken dus!

Mijnlevenalsmama | Motivatie zoeken

Te zwak om te sporten en geen eetlust

De buikgriep, inmiddels heeft vrijwel iedereen in mijn omgeving ermee te maken gehad de afgelopen weken. 24 tot 48 uur heel veel overgeven enzo, gevolgd door een paar dagen geen eetlust. Zo ook Joost en ik. Zaten wij dus ’s avonds aan een bakje kwark, terwijl de meiden wel gewoon avondeten zaten. En dan weer bijtijds naar bed, want van weinig eten en zo’n overgeefaanslag op je lichaam krijg je (ik) niet bepaald energie om te sporten. Deze ellende begon hier 3 weken geleden en hield ongeveer anderhalve week aan. Als het niet meer was. In die periode heb ik welgeteld 1x de sportschool van binnen gezien.

Drukte op kantoor

Excuses om te sporten heb ik het laatste halfjaar amper gezocht. Ik zocht altijd naar mogelijkheden om wel te gaan, zelfs als de planning het amper toeliet. Tot na die buikgriep. Toen wachtte er namelijk een drukke (beurs)periode op mijn werk en een dag sjouwen en regelen in een vrij koude beurshal ging mij letterlijk niet in de koude kleren zitten. Eten, douchen, slapen – het eerste excuus om te sporten die week was geboren. Er volgden er meer …

Lees ook:  Back in shape na bevalling: status en motivatie
En dan: schouders eronder!

Gelukkig is het nu allemaal achter de rug, hebben we met ons beider families pannenkoeken en in een niet nader te noemen fastfoodketen gegeten, Ben&Jerry’s verorberd (“Het was namelijk toch al een rotweek qua eten.”) én de sportschool weer met een intensief bezoek verblijd dit weekend. Hoppa, de schouders eronder!

  1. Gewoon doen
  2. Niet twijfelen
  3. Gewoon gaan dus
  4. Geen lekkere dingen meer in je mond stoppen met de gedachte dat het toch al een slechte week is
  5. Gaan sporten
  6. Inplannen welke dagen je die week nog meer gaat
  7. En wat je eet
  8. Doorpakken en volhouden
  9. De energie weer voelen
  10. Spijt krijgen van het laten hangen van de touwtjes en zorgen dat het niet meer gebeurt 😉

Momenteel hang ik tussen 7 en 10 en wisselen die 4 stappen elkaar een beetje af. Maar weet je, ik wéét hoe geweldig ik me volgende week weer voel als ik doorgepakt heb, dus houd dat voor ogen. Uiteindelijk ben ik net als jij – het gaat heus niet allemaal vanzelf. Als je iets wilt moet je eraan werken. In voor- en tegenspoed 🙂

2 Antwoorden

  1. Klinkt goed! Zo gaat het zeker lukken lijkt me.

  2. Herkenbaar hoor! Het gaat niet altijd vanzelf. Maar je bent weer op het goede pad, volhouden en doorpakken en idd volgende week beter dagen.

Laat een reactie achter