Energiek, fitter, happy #14

geplaatst in: Sport, Zwangerschap | 0

Waar ik halverwege de eerste termijn van mijn zwangerschap merkte dat ik kracht verloor en lichtere dumbels moest pakken, voel ik mij sinds 2 weken weer super energiek. Heerlijk! Helaas gaat het niet allemaal over roosjes: ik heb namelijk weer last van mijn bekken, dus mijn trainingsschema is wederom een beetje aangepast. Lees je mee hoe en wat?

Weer de ‘oude’

De vermoeiende eerste weken zwangerschap liggen inmiddels achter me. Niet meer dan eens heb ik mezelf echt naar de gym moeten slepen, tikte ik met moeite 2 sessies in de week aan en toen kregen we ook nog achter elkaar buikgriep. Dat kost kracht. Letterlijk, want ik merkte dat ik veel oefeningen een tandje lager moest doen.

Inmiddels ben ik weer de oude. Nou ja, met een dikkere buik, vollere billen en benen en minder zichtbare spieren op mijn armen omdat mijn vetpercentage weer toeneemt. Een mindfuck 😉 Ik vind het heerlijk om weer zwanger te zijn, geniet van het spiegelbeeld met een groeiende buik. Maar niet in de sportschool. In de sportschool zie ik vetrollen, bovenbenen die weer minder ruimte tussen elkaar krijgen, kwabbetjes langs mijn sportbh – noem maar op.

Bekkenpijn: wel bewegen, niet belasten

Mijn bekken dus. Tijdens beide eerdere zwangerschappen heb ik hier last van gehad. Na de zwangerschap verdwenen de klachten, ook met fitness heb ik nooit last van mijn bekken gehad. Tot ik dus weer vol zwangerschapshormonen zit. Zoals nu. Wekenlang ging het goed en hoopte ik dat mijn andere spieren door het vele sporten zo sterk waren geworden dat mijn bekken niet pijn zou gaan doen. Inmiddels weet ik beter. Dit hoort bij mijn zwangerschappen. De pijnscheuten uit mijn rechterbil naar mijn been, het moeizame opstaan na een langere tijd zitten, de tintelingen in mijn been. Het gaat weer over – het duurt maar een paar maanden gelukkig. Plus, ik weet wat ik kan doen om het niet te laten verergeren. Wel bewegen, niet belasten.

Lees ook:  Mama is fit #6

Sporten blijf ik dus gewoon doen. Sowieso mijn upperbody, maar ook de benen ontzie ik niet. Ik train ze wél met andere oefeningen dan voorheen. Met meer ondersteuning vanuit het apparaat, zodat ik minder kracht uit mijn eigen spieren hoef te halen en dus niet per ongeluk scheef op mijn bekken kan ‘leunen’. En dat gaat prima – ik heb niet meer of minder last als ik gesport heb. Gelukkig maar, want ik zou het echt niet willen of kunnen missen de komende maandag! Still love the gym, ook zwanger!

Laat een reactie achter