Eetdagboek van een zwangere

geplaatst in: Gezondheid, Zwangerschap | 1

Gwen en eten gaan goed samen. Heel goed zelfs 😉 Al eerder deelde ik een eetdagboek toen ik bezig was met Curves Complete, ook mijn voedingsschema toen ik voor ik zwanger werd een halfjaar heel actief bezig was met het verlagen van mijn vetpercentage is meermaals aan bod gekomen. Vandaag heb ik een eetdagboek als zwangere voor jullie. Nieuwsgierig wat (en hoeveel) ik nu zoal eet? Lees dan snel verder!

Mijnlevenalsmama | Eetdagboek

Ik ontbijt vrijwel elke dag hetzelfde. De meningen zijn hierover verdeeld, maar ik vind het belangrijk om, ook nu ik minder sport, voldoende eiwitten binnen te krijgen en houd van vullende ontbijtjes. Een knackebroodje met roerei van 1 heel ei en een extra eiwit met daarbij een smoothie van circa 150 gram magere kwark, een banaan en een handje frambozen uit de diepvries. Met een zwarte koffie on the side. Als ik direct ga sporten neem ik trouwens 2 knackebroodjes voor wat extra energie en op werkdagen doe ik dat ook, maar drink geen smoothie. Deze neem ik dan mee naar kantoor en drink ik rond half 10 als tussendoortje.

Vandaag moet ik naar de tandarts. Eerst brengen Quinn en ik Olivia naar school, daarna rijd ik door naar mijn schoonmoeder alwaar Quinn lekker een ochtendje gaat spelen. Ik race vervolgens weer de deur uit, om op tijd bij de tandarts te zijn. Gelukkig is alles daar in orde, heerlijk zo’n schoon en gepolijst gebit. Ik ‘verpest’ dit schone gevoel echter meteen omdat de baby honger heeft. Twee droge rijstwafels uit het vuistje, terwijl ik weer terug rijd richting oma en Quinn. Daar drink ik een kopje thee en neem een glas water. Gedurende de dag drink ik minimaal 2 liter water, maar door zo’n ochtendje onderweg moet ik nog wat glazen inhalen bij thuiskomst 😉

Lees ook:  #veganchallenge

Mijnlevenalsmama | Eetdagboek

Bij thuiskomst hebben Quinn en ik nog heel even voor we Olivia van school op moeten halen, dus ik besluit eitjes te koken voor de meiden. Zelf heb ik nog geen trek en omdat we nog wat boodschapjes nodig hebben, ga ik nadat we Olivia weer naar school gebracht hebben met Quinn een kop koffie (cappuccino) drinken buiten de deur. Het koekje laat ik liggen 🙂

Bij de Albert Heijn neem ik een luxe bruin pistolet mee, waarmee ik rond 2 uur lunch. Tezamen met een berg ijsbergsla en 4 plakjes geitenkaas met wat honing die ik 10 minuutjes onder de gril in de oven heb gezet. Jammie!

Bij de boodschappen die Quinn en ik eerder haalden zaten onder andere van die Kinder reepjes en wat zakjes met kleine koekjes voor de ‘uitdeeldoos’ voor de meiden. Heel handig nu we te maken hebben met speeldates en normaliter vooral soepstengels en fruit als tussendoortje eten. Mijn hormonen trokken mij niet alleen naar de Kinder reepjes, maar ook naar een reep Butterscotch chocola. Later op de middag verorber ik die dus samen met een appel terwijl Quinn en ik een kopje thee drinken. Olivia is bij een klasgenootje spelen en ik besluit het avondeten alvast voor te bereiden.

Geen foto helaas, maar het was lekker en vooral heel makkelijk. Gestoomde broccoli met een groentenschnitzel en voor de meiden gekookte aardappels, maar voor Joost en mij wat zilvervliesrijst gekookt in bouillon en kaneel. Gezond en vullend dus.

Mijnlevenalsmama | EetdagboekIk had het voornemen ’s avonds te gaan sporten, maar voel me niet helemaal fit. Of eigenlijk: doodmoe. Ik blijf dus thuis en verwen mezelf met een warme chocolademelk met een berg slagroom. Dit is dus iets waar ik normaal weinig om geef, maar deze zwangerschap regelmaat naar ‘snak’ 😉 Daarnaast eet ik circa 250 gram magere kwark met wat diepvriesframbozen en een bergje kaneel.

Lees ook:  Ik kreeg een miskraam ...

Het klopt trouwens dat je zwanger niet te veel kaneel mag eten, maar alsnog is een eetlepel kaneel per dag toegestaan heb ik mij door de verloskundige laten vertellen. Rijst koken in kaneel en kaneel over mijn kwark gooien doe ik dus gewoon. Net als die chocoladereep eten eerder vandaag. Zoiets zou ik het afgelopen halfjaar niet eens overwogen hebben, maar in zwangere staat heb ik (veel te) veel lekkere en zoete trek. Hopelijk krijg ik die extra vetlaag er straks weer allemaal netjes vanaf getraind 🙂

Wat vinden jullie van mijn menu, herkenbare keuzes of lijkt het totaal niet op wat jij eet? Vaker doen zo’n eetdagboek of liever niet?

 

Een Antwoord

  1. Hahahaha ik was dus ook bezig met een eetdagboek tot ik ziek werd nu moet ik hem nog afmaken 😂 Ja of niet dan dus hahaha. Maar sommige dingen zijn herkenbaar en andere niet. Over die hoeveelheid kaneel niet eens nagedacht. Laatst een wappeltaart gebakken met gruwelijk veel kaneel. Oeps!

Laat een reactie achter