Back in shape na bevalling: plan van aanpak

geplaatst in: Gezondheid, Sport | 0

Vandaag heb ik mijn nacontrole bij de gynaecoloog. Als het goed is krijg ik een ‘go’ om mijn normale bezigheden weer op te pakken en mag ik ook langzaam weer sporten. De rechte buikspieren moeten nog even ontzien worden, maar verder: tijd om back in shape te raken na de bevalling! Benieuwd naar mijn plan van aanpak? Lees snel verder!

Meten is weten

Omdat we over minder dan 2 weken een weekje op vakantie gaan, heb ik besloten het fitnessen in de sportschool na de vakantie pas op te pakken. Dat betekent echter niet dat ik tot die tijd op mijn luie reet blijf zitten, want ik sta – nog steeds – te popelen om mijn spieren weer aan het werk te zetten. Tot 1 augustus ga ik thuis een en ander oppakken. Even ervaren hoe het weer is, voelen wat mijn lichaam kan, zo vlak na de keizersnede. Squats, lunges, donkey kicks, wat schuine crunches. Lekker aanrommelen met niets meer dan mijn eigen lichaamsgewicht. Zin in!

Toen ik 3 maanden na de bevalling van Quinn begon met sporten, zat mijn vetpercentage rond de 40%. Een jaar later, toen ik startte bij mijn huidige gym en het sporten naar een hoger niveau tilde – zweefde ik rond de 30%. Vlak voor ik zwanger raakte van Charlie zat ik op maar liefst 22% – ietsje eronder zelfs en man, wat voelde ik me goed. Gezond, fit, mooi, slank en gelukkig. Ieder z’n ding nietwaar? Ik denk niet dat ik die 40% aantikt dit keer, maar meer dan 30% vet heb ik volgens mij wel weer ‘verzamelt’ de afgelopen maanden. Ik zie het aan mijn benen, mijn armen, de definitie van mijn spieren die een stuk minder zichtbaar is bij mijn schouders en meer.

Lees ook:  Newborn, maar geen box

Meten is weten, dus mijn nieuwe fitjourney start 1 augustus met een rondje wegen en meten. Of ik daar blij van word? Vast niet, maar dan kan ik wel op een eerlijke manier mijn eind en tussendoelen bepalen en samen met een van de trainers van de sportschool een gericht trainingsschema opstellen. To be continued …

Mijnlevenalsmama | Spiegelbeeld
Hier was ik ‘stiekem’ al 5.5 week zwanger, maar nog niks aangekomen of uitgezakt 😉 Mijn #goals voor nu: die slanke benen in maat 36, strakke armen en onder dat shirt in maatje xs een platte buik 🙂
Geen calorierestrictie, want borstvoeding

Zoals jullie weten geef ik Charlie borstvoeding. Ik zal mij de komende maanden dus niet richten op mijn calorie-inname. Althans, niet met een schema en specifiek gericht op afvallen. Wél start ik vanaf vandaag weer met bewuster eten. Gezond eten. Maar eens in de week chips of een ijsje eten. Ik weet zeker dat dat al flink zal schelen en … vooruitgang zien motiveert – dus volhouden moet ook zeker lukken!

Clean 9 als kickstart

Uiteindelijk ga ik zeker weten weer met een voedingsschema aan de slag. Sporten alleen helpt (mij) niet om voldoende in vet te dalen. Voeding is meer dan 50%, zo niet 80% van wat zorgt voor een fit en strak lichaam heb ik ontdekt. Als Charlie rond 10 maanden vast voedsel eet en de borstvoeding in die zin minder belangrijk is, is het overigens weer tijd voor de Clean 9. De C9 heeft mij destijds (inmiddels ruim een jaar geleden) zo’n onwijze boost gegeven (lees meer), dat wil ik weer!

Mijnlevenalsmama | Vetpercentage
Dat roze bolletje was mijn 9-daagse cleansing. Kijk hoe de daling daarna in- en doorzette, wauw!

Bestel jouw Clean 9 of andere supplementen direct bij mij via de mail, dan kun je binnen twee werkdagen van start en coach ik je desgewenst door de 9 dagen heen. De prijs van de C9 is € 127,35 (incl. verzending of kan opgehaald worden in Utrecht). Bestellen kan ook via deze link (check dan wel even of linksboven mijn naam vermeld staat, want zonder verwijsnummer kun je niet bestellen).

Laat een reactie achter